Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Πρώτα ελληνικά, μετά τα αγγλικά




Του Λάζαρου Τσουμένη

Δημοσιεύτηκε 21.10.2010

Στην Ελλάδα της χιλιάδων ανέργων νέων όπου ανάμεσά τους βρίσκονται στρατιές πτυχιούχων και κάτοχοι πτυχίων ξένων γλωσσών, στη χώρα που εξακολουθεί να στέλνει μετανάστες τους «εγκεφάλους» της επειδή δεν μπορεί να τους εξασφαλίσει θέση σε κάποιο ερευνητικό κέντρο, στην κοιτίδα όπου διασταυρώθηκαν οι πιο ακμαίοι πολιτισμοί νέα παιδιά χάνονται στα μονοπάτια του διαδικτύου, προκύπτουν τα νεότερα.
Σχεδιάζεται από το υπουργείο η διδασκαλία του μαθήματος της αγγλικής γλώσσας από την πρώτη τάξη του Δημοτικού σχολείου (ήδη έχει ενταχθεί στα ολοήμερα), σε μια ηλικία που ο άνθρωπος πραγματοποιεί τα πρώτα βήματα στη μαθησιακή γνώση – ομιλία οπότε το πρώτο πράγμα που έχει σημασία είναι η διαμόρφωση της επικοινωνίας σε ορθές βάσεις τόσο στο γραπτό όσο και προφορικό λόγο. Πολλοί είναι εκείνοι που εκτιμούν ότι μια δεύτερη γλώσσα από την πρώτη μέρα στο σχολείο θα δυσχεράνει την εκμάθηση και της μητρικής η οποία παρουσιάζει σημαντικές ιδιαιτερότητες ως προς τη γραφή και την ανάγνωση. Φανταστείτε τη μια ώρα τα πρωτάκια να μαθαίνουν να λένε και να γράφουν «Καλημέρα» και την επόμενη «Good morning» και να τους αποτυπώνεται δια βίου αυτή η δίγλωσση αντίληψη των λέξεων, εικόνων και εκφράσεων. Ανάλογα δεν θα επηρεαστεί σταδιακά το υποσυνείδητο του παιδιού με τη διπλή υπόσταση των πάντων;
Εφόσον το υπουργείο αντιμετωπίζει το πρόβλημα απορρόφησης των πτυχιούχων της αγγλικής, καθώς στενεύουν τα περιθώρια απασχόλησης στην ιδιωτική εκπαίδευση, μπορεί να προταχθεί η σωστή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και σταδιακά να ενσωματωθεί η πρώτη ξένη γλώσσα, εφόσον δηλαδή το παιδί έχει μυηθεί στη μητρική γλώσσα ως προς τη σημασία των βασικών εννοιών, ώστε να είναι σε θέση να τις ξεχωρίζει. Άλλωστε η ελληνική γλώσσα ούτε και σήμερα μαθαίνεται σωστά στο Δημοτικό από τα παιδιά πλείστα των οποίων όταν φθάσουν να εισαχθούν στο Γυμνάσιο γνωρίζουν πολύ καλύτερα τα αγγλικά γιατί το σύστημα διδασκαλίας τους είναι οργανωμένο και εποικοδομητικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου